Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití únikových her ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
CACKOVÁ, Ivana
Diplomová práce se zabývá možností využití únikové hry ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Hlavním cílem práce je vytvoření tří výukových aktivit využívajících metodu únikové hry. Předkládaná práce je tvořena dvěma částmi, části teoretické a z ní vycházející části praktické. Teoretická část má za úkol vymezit únikovou hru jako formu didaktické hry a možnosti jejího využití ve výuce, zvláště pak ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Tato část věnuje pozornost také obecným informacím týkajících se únikové hry (jako je historie, druhy únikových her aj.). Praktická část obsahuje tři vytvořené aktivity využívající metodu únikové hry a jiných metod (např. questing, geocaching, QR kódy a metodu BYOD), jejich metodiku, realizaci a následnou reflexi.
Multimediální pomůcka pro výuku regionální geografie Afriky
BARTOŠ, Tomáš
Diplomová práce se zabývá tvorbou multimediální pomůcky se zaměřením na regionální geografii Afriky, která je využitelná především v hodinách zeměpisu na druhém stupni základní školy. Po úvodní kapitole s cíli práce následuje teoretická část práce, která se věnuje jednak obecně multimédiím a jejich zasazením ve výuce, tak i regionální geografii. U regionální geografie se řeší její samotný význam spolu s principy její výuky. Následující stránky jsou věnovány mnoha druhům publikacím, které se snaží popsat širokou škálu témat o celém africkém kontinentu. Po metodické kapitole, ve které se líčí postup při tvorbě jednotlivých multimediálních prvků pomůcky i multimediální pomůcky jako celku, následuje kapitola věnovaná přímo multimediální pomůcce. Kromě popisu samotné pomůcky, která je dostupná z webové stránky www.sites.google.com/view/rg-afrika, se zde představuje několik vybraných multimediálních prvků (ilustrace, grafy, mapy, videa a úkoly pro žáky) s jejich konkrétním využitím. Obecně je využití pomůcky především v lepším znázornění učiva a možném zkvalitnění výuky. Důležitou kapitolou je také otestování multimediální pomůcky v praxi. Zde je vylíčeno, jak probíhalo testování pomůcky přímo v hodině s žáky a jak na jednotlivé multimediální prvky reagovali.
Efektivita metod terénní výuky geografie
Uvízlová, Lenka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Předkládaná bakalářská práce vznikla se záměrem přispět k objasnění otázky "Jak zvýšit efektivitu metod terénní výuky?". Na základě tohoto hlavního cíle byl vytvořen kvalitativní dotazník pro řízené rozhovory s učiteli zeměpisu na gymnáziích a realizováno pilotní šetření. Koncepčně je práce rozložena do dvou částí: teoretická a metodologicko-empirická: Teoretická část je dále rozdělena na tři celky. První přináší obsahové přiblížení hlavních pojmů souvisejících s terénní výukou geografie. Předkládá varianty výuky v terénu a seznamuje čtenáře s významem a přínosy této formy výuky pro studenty. Druhý celek se zabývá pojmem efektivita výuky a předkládá její možná homonyma i synonyma. Pomocí schématu efektivity a hladin vzdělávání poukazuje na dílčí aspekty, které ji ovlivňují. Třetí celek předkládá rozbor literatury. Metodologicko-empirická je věnována přiblížení metodologie výzkumu práce a zjištěným datům. Obsahuje zdůvodnění výběru použitých metod, seznámení s kvalitativním výzkumem a řízeným rozhovorem, představení zkoumaného vzorku a popis a analýzu zjištěných dat. Na závěr diskutuje o vhodnosti použití dotazníku pro hloubkový výzkum a o případném jiném využití této práce.
Výuka regionální geografie v Montessori školách
Čechová, Simona ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kocová, Tereza (oponent)
Výuka regionální geografie v Montessori školách Abstrakt Cílem této práce je představit význam a postavení učiva regionální geografie a provést analýzu přístupů k metodám výuky regionální geografie, které jsou využívány v Montessori školách v České republice a jsou aplikovatelné ve výuce zeměpisu i na ostatních typech škol. Konkrétně se zabýváme žáky druhého stupně základních škol a nižšího stupně gymnázia. Této problematice se práce věnuje ve dvou částech. První, teoretická, část je věnována seznámení s historií regionální geografie, jakožto vědecké disciplíny, a následně s funkcemi a předmětem studia regionální geografie obecně. Další části pojednávají o kurikulu a výuce regionální geografie. V závěru této teoretické části jsou kapitoly věnované Montessori vzdělávání a metodice využité pro účely této práce. Druhá část shrnuje výsledky kvalitativně pojatého výzkumu, jež zahrnuje metodu polostrukturovaných rozhovorů s učiteli regionálního zeměpisu a zúčastněné pozorování v hodinách. V závěru práce jsou představeny souhrnné výsledky kvalitativního výzkumu, které jsou podrobeny diskusi. Klíčová slova: Výuka zeměpisu, regionální geografie, Montessori, kvalitativní výzkum, polostrukturované rozhovory, zúčastněné pozorování
Questing ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
CACKOVÁ, Ivana
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou hry questing a možnostmi využití questingu ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy. Hlavním cílem práce je vytvoření přehledu základních principů a pravidel questingu a zhodnocení využití hry questing ve výuce zeměpisu na základní škole na základě platných kurikulárních dokumentů, zejména RVP ZV. Součástí práce je i rozbor vybraných již existujících quest v České republice. Na základě získaných informací se autorka v závěrečné části práce zaměří na předložení potenciálních námětů využití questingu v rámci hodin zeměpisu se zaměřením na praktické využití zeměpisu na 2. stupni Základní školy v Havlíčkově Borové.
Interaktivní aplikace pro výuku tematického celku "Země jako vesmírné těleso"
Černík, Václav ; Křížek, Marek (vedoucí práce) ; Houfková, Jitka (oponent)
Interaktivní aplikace pro výuku tematického celku "Země jako vesmírné těleso" Abstrakt Práce se zabývá tvorbou interaktivní aplikace pro výuku tematického celku "Země jako vesmírné těleso" na gymnáziích. V teoretické části se obecně pojednává o digitálních technologiích ve výuce, výukových aplikacích a pedagogicko-psychologických aspektech problematiky. Tematický celek byl vymezen a analyzován s využitím kurikulárních dokumentů, učebnic a školních atlasů. Na základě analýzy byla vybrána dílčí témata, která byla následně zpracována ve výukové aplikaci formou jednotlivých učebních objektů. Bylo vytvořeno 8 učebních objektů ("Vzdálenosti a rozměry", "Oběžná dráha Země", "Roční období", "Sluneční čas", "Měsíční fáze", "Zatmění Slunce a Měsíce", "Oběh kolem barycentra", "Slapové jevy") a další 4 učební objekty byly převzaty ("Sluneční soustava", "Tvar Země - geoid", "Pásmový čas", "Budoucí zatmění"). Ke každému učebnímu objektu byl vytvořen teoretický úvod a dále byly navrženy metodické otázky a úkoly. Výsledná výuková aplikace bude dostupná na internetu jako webová aplikace, bez nutnosti instalace. Klíčová slova: výuková aplikace, interaktivita, výuka zeměpisu, sluneční soustava, Země, Měsíc
Webový mapový portál pro výuku geografie
Černík, Václav ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Práce se zabývá tématem tvorby interaktivních webových map. V teoretické části se obecně pojednává o webových a tematických mapách, dále jsou představeny dostupné technologie a mapová API pro tvorbu interaktivních webových map. Hlavním cílem práce je vytvoření webového mapového portálu, který má sloužit jako pomůcka pro výuku geografie na gymnáziích a základních školách v České republice. Jeho tvorbou se zabývá praktická část práce. Dále jsou navrženy možnosti využití mapového portálu pro výuku geografie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Efektivita metod terénní výuky geografie
Uvízlová, Lenka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Předkládaná bakalářská práce vznikla se záměrem přispět k objasnění otázky "Jak zvýšit efektivitu metod terénní výuky?". Na základě tohoto hlavního cíle byl vytvořen kvalitativní dotazník pro řízené rozhovory s učiteli zeměpisu na gymnáziích a realizováno pilotní šetření. Koncepčně je práce rozložena do dvou částí: teoretická a metodologicko-empirická: Teoretická část je dále rozdělena na tři celky. První přináší obsahové přiblížení hlavních pojmů souvisejících s terénní výukou geografie. Předkládá varianty výuky v terénu a seznamuje čtenáře s významem a přínosy této formy výuky pro studenty. Druhý celek se zabývá pojmem efektivita výuky a předkládá její možná homonyma i synonyma. Pomocí schématu efektivity a hladin vzdělávání poukazuje na dílčí aspekty, které ji ovlivňují. Třetí celek předkládá rozbor literatury. Metodologicko-empirická je věnována přiblížení metodologie výzkumu práce a zjištěným datům. Obsahuje zdůvodnění výběru použitých metod, seznámení s kvalitativním výzkumem a řízeným rozhovorem, představení zkoumaného vzorku a popis a analýzu zjištěných dat. Na závěr diskutuje o vhodnosti použití dotazníku pro hloubkový výzkum a o případném jiném využití této práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.